CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, October 12, 2009

~doa khas buatmu,wahai BAKAL ZAUJ ku.. :)


ya Allah ya Tuhanku...
Aku berdo'a kepadeMu untuk memiliki seorang lelaki yang akan menjadi sebahagian dari hidupku
Seseorang yang sungguh mencintaiMu lebih dari segala sesuatu
Seorang lelaki yang akan meletakkanku pada sebahagian di hatinya setelah Engkau, Rasulnya, Para Ulama' dan Ibubapanya
Seorang lelaki yang hidup bukan untuk dirinya sendiri tetapi untukMu

ya Allah ya Tuhanku,
Kau kurniakanlahku seorang zauj yang wajahnye bise menenangkan jiwa,
yang hatinye sungguh mencintai-Mu dan dekat dengan-Mu
yang berusaha menjadikan teladan RasulMu ada pada dirinya
Dan beliau mengetahui bagi siapa dan untuk apa beliau hidup
sehingga hidupnya tidaklah sia-sia

ya Allah ya Tuhanku,
kurniakanlah aku seseorang yang memiliki hati yang bijak tidak hanya otak yang cerdas
Seorang yang tidak hanya mencintaiku tapi juga menghormatiku
Seorang yang tidak hanya memujaku tetapi juga membimbingku
Seseorang yang mencintaiku bukan kerana kecantikanku tetapi kerane iman dan takwaku
Seorang yang dapat menjadi sahabat terbaikku dalam setiap waktu dan situasi
Seseorang yang dapat membuatku berasa sebagai seorang wanita ketika aku di sisi

ya Allah...
Aku tidak meminta seseorang yang sempurna
namun aku meminta seseorang yang mampuku sempurnakan di mataMu
Seorang yang memerlukan dukunganku sebagai peneguhnya
Seorang yang memerlukan doaku untuk kehidupannya
Seseorang yang memerlukan senyumanku untuk mengatasi kesedihannya
Seseorang yang memerlukan diriku untuk membuat hidupnya menjadi sempurna

ya Allah...
Aku juga meminta,
Jadikanlah aku wanita yang dapat membuatnya bahagia dan bangga
Berikan aku hati yang sungguh mencintaiMu sehingga aku dapat mencintainya dengan sekadar cintaku
Berikanlah sifat yang lembut sehingga kecantikanku datang dariMu
Berikanlah aku tangan sehingga aku selalu mampu berdoa untuknya
Berikanlah aku penglihatan sehingga aku dapat melihat banyak hal baik dan bukan hal buruk dalam dirinya
Berikanlah aku lisan yang penuh dengan kata-kata bijaksana,
mampu memberikan semangat serta mendukungnya setiap saat dan tersenyum untuk dirinya setiap pagi

Dan bilamana akhirnya kami akan bertemu, aku berharap kami berdua dapat mengatakan:
"SUBHANALLAH..Maha Besarnya Kamu ya Allah..kerana telah memberikanku pasangan yang menyempurnakan hidupku dan melengkapkan agamaku ."

Aku mengetahui bahwa Engkau ingin kami bertemu pada waktu yang tepat
Dan Engkau akan membuat segala sesuatunya indah pada waktu yang telah Engkau tentukan
Amin....


["Bukan termasuk golonganku orang-orang yang merasa bimbang akan terkongkong hidupnya kerana berkahwin lalu kemudian ia tidak berkahwin." (HR. Thabrani). " ]

p/s: menjadi zaujah yang solehah adelah tanggungjawab dan bukan sekadar angan-angan mat jenin buat semue..same2 kite berdoa agar dipermudahkan kite melaksanekan tanggungjawab ini.. ^_^

7 comments:

Anonymous said...

maryam...

thx for sharing the doa...

ak suke...

betul !!

:)>-

p/s: kak ya dah kawen... tp ak xdpt datang majlis dia hari tuh... huhuhu~

peesee86 said...

~salam fikah.. :D:D

kite pun suke doa tuu.. jom doa skalii.. :)

tu la.. rase tekilan jugak tk dpt gi kak ya kawen..iskk..

p/s: kite da tak caye ade lelaki baik di luar sane,tapi kite percaye janji Allah itu benar.. perempuan baik adelah untuk lelaki yang baik..begitu juge sebaliknye.. :)

Anonymous said...

maryam sahabatku,

kite jua begitu...

"Masihkah ada lelaki yg baek utk dijadikan pasangan hidupku?... Menjadi imam & pembimbingku di dunia & di akhirat?..."

seseorang pernah brpesan kpd ku:

"Carilah lelaki yg baek antara lelaki yang masih ada..."

dan, pesanan dariku:

"Tidak mengapa jika lelaki itu seseorang yang kurang elok... kerna diriku juga kurang sempurna... Namun begitu, bersama-samalah perbaiki kelemahan & kesilapan serta menambah kebaikan diri... itu adalah lebih baik... kerna di situ, ummat yang mulia dapat dilahirkan..."

mari doakan sama2... Mudah-mudahan doa kite dimakbulkan bersama oleh Allah S.W.T, Tuhan yang Maha Penyayang lg Maha Pengasihani...

~~really miss u my frend~~

:)>-

Anonymous said...

lupe nk bgtau...

jom layan lagu neh...

Munajat Cinta by The Rock:

"Malam ini ku sendiri
Tak ada yang menemani
Seperti malam-malam
Yang sudah-sudah

Hati ini selalu sepi
Tak ada yang menghiasi
Seperti cinta ini
Yang selalu pupus

Tuhan kirimkanlah aku
Kekasih yang baik hati
Yang mencintai aku
Apa adanya

Mawar ini semakin layu
Tak ada yang memiliki
Seperti aku ini
Semakin pupus"

jom K-BoX....

xoxoxoxoxoxo

peesee86 said...

fecca!! yep2..kite pun suke dengar lagu tu.. :D tapi,lagi suke dengar lagu ayat-ayat cinte.. ;P

p/s: saye pun rindukan kamooo.. isk..isk..

Pustakawan said...

Aslwb. sungguh menarik sekali blog ini dan kisah2nya. boleh saya berkenalan. dekargh2007@gmail.com

peesee86 said...

~salam pustakawan.. :)

terime kasih kerane sudi menyinggah.. semoge mendapat manfaat dari kisah2 yang tertulis.. :)