CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, February 12, 2010

12 FEBRUARY 1949.terkesankah kita?

12 FEBRUARI 1949.barat fikir,dengan membunuh mujahid abad ini-imam syahid hassan al banna,mereka mampu menggantikan yang hak dengan yang batil. memilih zalim dari yang adil.menyekat manusia kembali kepade al-quran and as sunnah.

sama sekali TIDAK!! hatta jasad allahyarham telah terkubur,namun fikrahnya terus hidup dalam hati mukmin-mukmin yang tetap. tidak goyah apatah lagi luntur.apakah mereka tidak mengetahui bahawa ses1apa yang berpegang kepada simpulan (tali ugama) yang teguh tidak akan putus? (2:256)








["Di antara orang-orang yang beriman itu, ada yang bersikap benar menunaikan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah (untuk berjuang membela Islam); maka di antara mereka ada yang telah selesai menjalankan janjinya itu (lalu gugur syahid), dan di antaranya ada yang menunggu giliran; dan mereka pula tidak mengubah (apa yang mereka janjikan itu) sedikitpun.

"(Berlakunya yang demikian) supaya Allah membalas orang-orang yang benar disebabkan kebenaran mereka, dan menyeksa orang-orang yang munafik jika Ia kehendaki, atau Ia menerima taubat mereka. Sesungguhnya Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani." [33:23-24] ]


p/s: semoge Allah tempatkan mereka yang syah1d d1 jalanNya, syurga. am1n. :)

0 comments: