CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, February 16, 2010

maaf kamu,tolonglah pergi!!


betullah,mulut ibu memang masin.ketika zaman usia remaja dahulu,leteran emak tentang pergaulan dan konsep kerkawan tidak langsung kuhiraukan.malah,lagi emak melarang,lagi itulah aku melawan.*ampunkan dosaku ya Allah.. :(* akibat pebuatan jahiliyah aku itu,kini aku terpaksa mendepani masalah itu lagi. emak banyak kali berpesan kepadeku supaya membaca surah 3 qul setiap malam agar terpelihara dari kejahatan atau hasad dengki manusie yang hanya Allah sahaja yang mengetahui isi hati mereka. pesan ibu terngiang-ngiang kembali di telinga apabila aku sendiri merasa tidak sedap hati dengan gangguan seseorang yang pernah menjadi sejarah dalam hidup ku.

dan tujuan aku menulis entri ini SEKALI LAGI adalah khas buat kamu kamu yang menjadi sejarahku.maaf,barangkali caraku agak drastik atau tidak diterima oleh kalian,namun ini sahaja cara yang terbaik ku fikir untuk menoktahkan setiap kenangan yang tidak halal itu. usah di kata mahu kembali berkawan kalau berkawan itu tidak mendatangkan kebaikan. usah di kata mahu kembali berkenalan andai berkenalan itu menghampirkan aku kepada penzinaan. keputusan aku sudah tetap,maka usah lagi beralasan!!. aku bukan lagi MARYAM SAKINAH yang engkau kenali,bukan juga seorang wanita biasa yang engkau temui.yang pasti,percayalah. ini adalah yang terbaik buat aku. dan sudah pasti buat kamu juga!

["Dan aku tidak membebaskan diriku (dari kesalahan), karena sesungguhnya nafsu itu selalu menyuruh kepada kejahatan (Ammarahh Bissu’), kecuali nafsu yang diberi rahmat oleh Tuhanku. Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun lagi Maha penyayang." 12:53]

p/s: ikut pengalaman laa...laki nii cepat salah faham.. kalo senyum,kata suka.kalo mesra kate jatuh cinta.sedangkan,dalam hatiku ni.. hanya Allah sahaja yang tahu! tapi,takle salahkan lelaki jee..jadi,saye juge kene jage dirii supaye tak timbul fitnah lagiii.. ^_^

0 comments: