CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, March 7, 2009

~~apab1la k1sah s1lam menyerpa..


semalam, dua t1ga persoalan berma1n dalam f1k1ranku.f1k1ranku yang telah lama suc1 dar1 1su-1su sebeg1n1.1su yang t1ada jawapan,t1ada sempadan.sebenarnya,telah lama ku buang jauh.namun entah baga1mana cur1-cur1 juga d1a menyusup ke m1ndaku.dan,untuk 1tu, terpaksa ku bertanya kal1an untuk merungka1 kesul1tan.. "j1ka dan hanya j1ka 'k1sah s1lam'mu muncul kembal1 dan mahu berkawan b1asa, apakah yang akan anda lakukan?" (n1 la yang buat aku cam.. 'what the heck??'.. asal la d1e neyh..buang tab1at ape.. wahhhaaaaa~~ =P)

aku tahu,bag1 sesetengah orang, t1dak t1mbul hal sepert1 1n1.pada mereka,t1dak salah untuk berkawan semula.sela1n t1dak ba1k memutuskan s1laturrah1m, k1ta juga t1dak d1galakkan untuk membenc1 antara satu sama la1n.ya, 1tu hujah mereka. sayangnya, pr1ns1pku agak berbeza.padaku, anda1 dengan berkawan semula dengan 'sejarah' akan mendatangkan keburukan pada agamaku,keh1dupanku,dan pengakh1ranku, maka, buat apalah mas1h d1teruskan? ( betulkan? watpe la amek yang buruk kalo yang buruk tu akan menyusahkan kte... wuhuuuuuuu~~ glee ah ayat aku.. menusukk! =P)

jujur kata, aku t1dak nampak ras1onalnya berkawan sepert1 b1asa dengan orang yang pernah bersama k1ta.sebaga1 kenalan,mungk1n tak ape.namun, untuk berkawan dan berlagak sepert1 t1ada apa-apa terjad1,owh, cukup memualkan!selalu juga aku terf1k1r,mengapa mereka ser1ng had1r semula d1 saat k1ta sudah membungkus semua memor1 dan melontar 1a jauh2.. adakah memang semua lelak1 beg1tu,datang dan perg1 b1la mana mereka suka?? (ktorang bukan alas kak1,OK??.. lepas kesat kak1, terus korang pg... we worthhh faarrrr moree than that!! *PEACE*)

syukur, dalam aku penuh emos1,t1dak berpuas hat1 dengan makhluk mar1kh,rakan-rakan set1a d1 s1s1.kata-kata temanku semalam benar-benar menyejukkan kalbu.d1a berpesan.. " kalo tak nak kawan takpe, tp, jangan d1 benc1, tak ba1k untuk hat1.." benar. bukan aku membenc1.bukan aku berdendam. cuma, apab1la aku mel1hatnya,mendengar suaranya,bertegur sapa dengannya, aku kembal1 mel1hat aku yang dahulu.aku yang sanggup berubah hanya kerananya. aku menjad1 seorang yang rapuh pr1ns1pnya. aku menjad1 seorang yang goyah emos1nya....(agak2 kalo bole delete, cam nak delete ep1sode neyh je.. =P)

aku t1dak mahu menjad1 sepert1 1tu lag1.walau t1ka 1tu, d1a ada denganku, namun, entah kenapa hat1 t1dak pernah tenang.resah kerana rajuknya kalbu. gel1sah dek perasaan ragu.m1nda juga ser1ng celaru.alhamdul1llah,k1n1 aku amat selesa dengan h1dupku.jauh d1 sudut hat1, aku amat berharap d1a perg1 jauh dar1 pandangan. cukuplah apa yang sudah menjad1 sejarah. yang aku tahu, aku cuma mahu mengharga1 saat-saat aku bangun dengan kak1 send1r1 tanpa perlu berpaut pada emos1... (sy sudah matang rasenye.. ekekekeke.. =) )

[ya Allah, kau dekatkanlah hat1ku pada mereka yang mendatangkan keba1kan buat agamaku, keh1dupanku,pengakh1ranku. dan jauhkanlah aku dengan orang yang bakal membawa keburukan padaku dun1a dan akh1rat.. am1nn... ]

p/s: selamat har1 wan1ta buat semua wan1ta..semoga kte akan menjad1 solehah dan mendapat yang terba1k dun1a dan akh1rat.. =) okeyh, aku kene s1ap2 nak g nasy1d.. hahaha..

2 comments:

Anonymous said...

anda1 dengan berkawan semula dengan 'sejarah' akan mendatangkan keburukan pada agamaku,keh1dupanku,dan pengakh1ranku, maka, buat apalah mas1h d1teruskan?

good one maryam!!!

peesee86 said...

salam lynn..
t1me kas1h! =D tap1, betul jugak kan? kadang-kadang kte terlalu nak jage hat1 orang, sampa1 yang betul2kte kene jage, kte aba1kan....macam org selalu kate, " ba1k tak bertempat!" =P