CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, March 13, 2009

~~kamu mahu kawen ya? ;P~~


"yam, kalo khod1jah nak kawen sekarang, bole tak?"dengan 1khlas ad1kku mem1nta 1z1n.ter1mbau kenangan kam1 bert1ga(fat1mah,aku,khod1jah) sewaktu kec1l.sepanjang 1ngatanku,khod1jahlah yang selalu mencanang pada semua bahawa d1a mahu meng1kut jejak langkah 1bu(bern1kah pada 19 tahun).aku dengan ser1us menjawab "1f u can g1ve me the r1ght reason,only then,1 w1ll approve!". (macam b1ase, aku jd s1nga bet1na kat ms1a.. hahaha.. =P)memandangkan d1a akan d1jadualkan untuk terbang ke US selang 5 bulan lag1, d1a berpendapat adalah leb1h ba1k sek1ranya ada yang mampu untuk menjagenye jauh d1 sana.b1arpun ada kebenaran d1 s1tu, namun kenyataan 1tu t1dak mampu untuk meyak1nkanku untuk member1 kata putus.f1k1rku,teguhkah alasan yang d1ber1 untuk aku mengangguk setuju? (sorry jah, but u do know me kan? 1 just want the best for u.. chewah! =P)

aku past1,rama1 yang punya alasan tersend1r1 untuk bern1kah.ada yang memperjuangkan perkataan c1nta, t1dak kurang juga mengaku sudah berharta.yang mas1h muda takut membuat maks1at, yang lanjut us1a pula sudah kep1ng1n teramat.bukan aku prejud1s jauh sekal1 membangkang.ya,semua sebab 1tu t1dakku naf1kan.cuma yang mengel1rukanku adalah,anda1 betul n1at mereka beg1tu, mengapakah kadar percera1an d1 malays1a melonjak t1ngg1 seh1ngga purata 23 pasangan 1slam bercera1 set1ap har1?adakah s1lap pada k1ta, atau keadaan semak1n memaksa? (wat aku cuak...masyarakat akh1r zaman.. ha1hh.. =/)

mel1hat kehak1san n1la1 rumah tangga d1n1har1,aku menjad1 leb1h buntu.*terg1g1t jar1*mujur aku terjumpa kata-kata ustaz hasr1zal.."Sesungguhnya cinta yang tidak bersendikan taqwa adalah cinta yang berakhir dengan permusuhan.."aku tersenyum send1r1.rupanya f1k1ranku hamp1r sama sepert1 1tu.selalu aku ber1ngat pada d1r1, Allah akan sent1asa menguj1 hambaNya dengan apa yang mereka damba-C1NTA(nafsu semate-mate) d1uj1 DUSTA,HARTA d1uj1 PAPA.yang menawan t1dak lag1 sedap mate memandang,yang memaham1 menjad1 pengeluh berpanjangan.aku tahu kebenaran memang menyak1tkan,sayangnya, 1tulah d1a hak1kat keh1dupan..(semoga aku t1dak d1uj1 sebeg1tu rupe..AM1N..*memohon d1permudah urusan dun1a dan akh1rat* =) )

ku k1ra sudah terang lag1 bersuluh.j1ka n1at t1dak bertunjangkan Allah,t1dak berpandukan syar1ah,kelak nant1 perp1sahan yang menurut1.kahw1n bukan sekadar suka sama suka, bukan sekadar c1nta menc1nta,tetap1 1a adalah sesuatu yang melengkapkan 1man,menyempurnakan 1nsan. buat yang tern1at untuk mend1r1kan rumah tangga,b1s1klah pada hat1 adakah k1ta mampu untuk teguh menjaga amanah yang Allah ber1kan.. walau bada1 datang melanda, walau tekanan bert1mpa-t1mpa? owh,tepuklah dada, tanyalah 1man.......(owh, nampaknye aku belum sampa1 tahap tu.. huhu...=P)

[untuk mendapat pengakh1ran yang ba1k, bermulalah dengan cara yang ba1k juga.. ]

p/s: 1n1 per1ngatan kat aku jugak....selalu je gurau2 nak yang hensem,kaya,t1ngg1,panda1,keluarga berjaya... tap1, manalah tau ade je org yang ade c1r1-c1r1 tu,dan terjaga 1mannye? sama-sama kte doa untuk aku!wahhhaaa~~ =P

4 comments:

Anonymous said...

maryam! jom sesama doa kta dpt jodoh yg terbaik...aminnn=)

peesee86 said...

~~yep murn1! AMEEEEENN.. :D~~

Anonymous said...

doa utk aku gk...huhu...amiiiinnn~~~~~

peesee86 said...

~yun..lambat skett.. am1nnnnnnnnn:D:D:D:D