CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, April 26, 2009

~MESIR-kali kedua yang berbeza.. :D:D:D~



berbekalkan alasan mahu menenangkan fikiran, aku ke mesir buat kali kedua.kali pertama atas nama orang kaya, kali kedua sebagai manusia yang sederhana...*duet suda sengkek* :P dan,percaya atau tidak,trip kali ini lebih seronok berbanding 3 tahun lepas! WUWEEE~~ :D ya lah, kalau dulu, ke hurghada maseh terase seperti di bumi moscow.bukan sahaja penduduknye fasih bertutur dalam bahase russia,orang dari negara bekas komunis ni pun bersepah-sepah di sana..toleh banyak,ade.toleh sikit pun ade!! *rolling eyes* RIMAS~~~

alhamdullilah, trip minggu lepas suatu yang amat berbeza.jauh panggang dari api dari ape yang pernah dialami.terime kasih pade nuha(adek amil).ideanye lah, untuk kami benar-benar merasai pengalaman di bumi ambiya' ini.tremco,taxi,pigot(eyh, betulkan sebutan ni? hohoho..),keretapi.semua telah kami cube!dan, kalo di tanye yang mane satukah yang paling menyeronokkan,sudah pasti TREMCO jawapannye! dengan halaju dan pembawakan ala-ala roallercoaster di tambah dengan hon yang tidak pernah mahu membisu,apekah lagi yang mampu menandinginye, ye tak? (naik tu selame 2 jam..fuhh...org nek roallercoaster 5 minit je pun.. :/)

tapi, satu. setelah berade di sane seminggu, aku akui.aku amat bersyukur di amanahkan untuk berjihad di sini.melihat keadaan sekeliling yang penuh debu dan sampah berselerakan,memang aku tak mampu kuat.dalam mase hanya seminggu sahaja,allergic reaction(mule kat alex,hurmm..sebab habuk kot.. :( ) dan jerawat muncul secare tibe-tibe.itu belum masuk dengan lemak-lemak bertempekan dan legam yang menyelubungi! owhh.. kagum sungguh dengan semangat juang pelajar di sane...*kalo aku,kompem tengah jalan jekk! :P *.betul pun,dalam Al-quran ade menyebut..“Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya.” [2:286].. jadi,buat sesiape yang suke mengeluh,lihatlah orang lain yang jauh kurang bernasib baik dari kite...mudah-mudahan akan terbit rase 1nsaf dan terime kasih yang tak terhingga kepade Allah.. ....(per1ngatan untuk aku jugeerr.. :D)





































[jauh perjalanan,luas pemandangan bertambah pengalaman dan kenalan.. :)]
p/s: pasni, aku makan maggie ngn roti jek tiap hari.. duet flight blk msia tak bayar lagi.. hahahahahah~ :P

2 comments:

amilahasiefah said...

owhh yea!!!! i am sooooooo ROUND!!!! :)

peesee86 said...

~owhhh yeaaaahh!! meee toooooooooooo!!! :D:D:D:D:D:~