CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, April 3, 2009

~calon p1l1han keluarga..~


belakangan 1n1,rama1 teman-teman s1buk bertanya.. "eh,maryam!u(awak@ko) nak kawen yeh?? "mendengar soalan yang t1ada log1ka 1tu,aku hanya ketawe terbahak-bahak!..*guleng2*=P sudahla 1lmu belum cukup d1 dada,calon pun t1ada....masakan aku bakal berpunya? (hoho!takpe,jgn r1sau..kalo betul jd nnt,kal1an akan d1jemput..sape yang dapat kad jemputan dan had1ah je bole masuk! ekekekeke..=P)

aku sedar,mus1m menyunt1ng bunga sedang panas melanda malays1a.syukur,aku yang belum pun mencecah 22 tahun 1n1,d1 anggap watak p1c1san.*fuhh,lega!* :D tetap1,berla1nan pula dengan kakakku.umurnya yang menjangkau 24 tahun d1anggap us1a ranum seorang gad1s.owh,kas1hannya!.*padehal jeles* hohoh =Psaat 1n1,barangkal1 d1e keb1ngungan dalam membuat keputusan.m1nggu lepas,emak sekal1 lag1 menyampa1kan hajat untuk menjodohkan d1e dengan sorang jurutera.kata emak,orangnye sangat ba1k.cocok benar dengan kakakku yang sudah sed1a juruh! (fat1mah,cepat la u kawen.. mak kate,kene tunggu turn! hohohoho... =P)

sayangnya,t1dak kusangka usaha sungguh-sungguh 1bu mencetus perasaan rendah d1r1 pada kakak.*sedey :(*tempoh har1, ada d1e meluahkan padaku.. "maryam,fat1mah rasekan..mak takut fat1mah tak kawen.ye lah,n1 dah yang ke berape mak nak matchkan.." memang benar.sedar1 d1e berus1a 20 tahun,emak sudah mencar1-car1 bakal raja d1 hat1nya.usaha emak,t1ada had pada masa,pada tempat.pernah satu t1ka, ket1ke sedang melawat makc1k kam1 d1 kelantan,mate emak terkel1h pada kawan anak saudaranya.mel1hatkan s1 anak teruna,emak member1tahuku.. "mak dah berkenan lah kat budak tu..ba1k..mak 1ngat,nak kas1 kat fat1mah.."=) (hehehehe..so,sesape yg da lame suke kat kakak aku,tp,takut nak bgtau,bole la wat cam ba1k2 kat depan mak aku yeh..sure lepasnyee! hahahaha =D)

namun,kal1an usah terkejut.sebenarnye,kahw1n atur bukanlah suatu yang as1ng bag1 kam1.waktu muda-muda dulu,ser1ng juge aku membentak."mane mungken untuk berkahw1n dengan orang yang t1dak d1kenal1?"tetap1,pengalaman menyedarkan aku bahawa berc1nta juga adelah suatu lakonan.maka,k1n1,aku t1dak menolak anda1 ada yang mahu mencar1kan calon untukku.asalkan,s1 d1e punye c1r1-c1r1 yang ku damba,aku rela..*seng1h-seng1h ged1k*=P j1ka che mah adelah pengaturnya,aku past1 s1 lak1-lak1 berdarah kelantan@teganu.p1l1han tokc1k pule,semest1nye jejaka yang punya rupa,punye harta.manakala,1buku yg sempo1 leb1h selesa mem1l1h berdasarkan keluhuran hat1 dan kesopanan bud1....dan,yang 1ron1nya,jejaka 1daman kalbuku adelah mualaf 1ngger1s yang t1ngg1,kacak,dan kaye! (hahahaha..celah mane ntah nk jumpee..*angan-angan m1nah jen1n*..adess~ =P)





[“Dan Allah telah menjadikan jodoh-jodoh kamu sekalian dari jenismu sendiri, lalu menjadikan anak-anak dan cucu bagi kamu dari jodoh-jodohmu (An-Nahl: 72)]

p/s:sume gambar lelak1 d1 atas adelah 1mag1nary bfku! hahahahaha..

0 comments: