CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 5, 2009

~~ kumbang turk1~~


setelah 38 har1 aku merantau, akh1rnya terbuka juga hat1 untuk terbang pulang.terng1ang-ng1ang suara temanku t1ka aku merengek-rengek tak mahu kembal1..dengan 1khlas dan tenang d1a memujuk "yam,tak ba1k lar1 dar1 medan perang..lar1 pun,bukannya selesa1kan masalah.masalah tetap kat s1tu..ala, lag1pun nant1 sampa1 sana, oknye..bal1klah yam.." aku terd1am.sebak.terharu.tertahan-tahan aku pada a1r mata yang b1la-b1la saja mampu gugur...............(tak nak nanges depan d1e..konon nk nampak kuat! cheh! =P)

tap1,1tu semalam.dan har1 1n1 pula,aku bangun dengan cer1a.weee~~ =D(lepas tdo 13 jam! =P )urusan d pejabat dekan telah ku selesa1kan dengan lancar.kawan-kawan ber1a-r1a meyak1nku bahawa membel1 belah d1 s1n1 juga t1dak kurang hebatnya.memandangkan aku 1n1 memanglah g1la shopp1ng,terus aku mengorak langkah ke k1evskaya....dalam f1k1ranku,sudah berk1ra-k1ra untuk membel1 satu dua barang yang belum sempat menjad1 koleks1ku....(sorry fat1mah...terpakse memungk1r janj1.. =P)


dalam kes1bukan aku menjamu mata dengan barangan-barangan yang terpamer d1 but1k-but1k berjujukan, t1ba-t1ba perut aku berkeroncong mem1nta untuk d11s1. baru ku1ngat, aku belum menjamah apa-apa lag1 untuk har1 1n1.pantasnya, aku na1k eskalator h1ngga ke t1ngkat 4 dan menyusun langkah ke medan selera yang terceruk d1 hujung bangunan. aku mem1l1h untuk makan kentang bakar bersama-sama ayam panggang. t1ngg1 betul seleraku! tap1, dapat ku rasa, 1n1 hanyalah nafsu semata-mata.sungguhpun beg1tu, ku aba1kan b1s1k hat1 dan terus membayar makanan dan mel1lau-l1lau untuk mencar1 tempat duduk.


dar1 jauh, aku ternampak tempat duduk yang mas1h belum berpenghun1.aku menyusun kemas langkah untuk ke s1tu.baru sahaja aku melabuhkan punggung d1 kerus1, mejaku d1hamp1r1 oleh seseorang.orangnya t1ngg1, segak,bersuara lunak. wajahnya bers1nar, memukau pandangan.ku k1ra d1a berbangsa turk1.menyapa lembut,aku membalas dengan senyuman.barangkal1 rupaku tampak mudah d1 d1dekat1, dengan sopan d1a mem1nta 1z1n untuk duduk semeja denganku. aku mula gel1sah b1arpun empunya d1r1 sangat kacak,punya c1r1-c1r1 f1z1kal yang aku damba. namun, untuk t1dak mengec1lkan hat1nya, ku angguk longla1......(ca111rr weyhhh....tp, nervous gak! hohoho =P)

d1a memulakan perbualan.bertanya per1hal aku dan mengaggum1 aku yang berpaka1an menutup aurat.semahu aku meneruskan b1cara sepert1 b1asa, tetap1 memandangkan aku berseorangan, cur1ga juga anda1 apa-apa terjad1. 10 m1n1t berlalu, mungk1n d1a sudah nampak aku yang keresahan, d1a mem1nta untuk berundur d1r1. sebelum 1tu, sempat d1a bertanya nombor telefon b1mb1tku.dan, sepert1 laz1mnya, aku akan member1 pelbaga1 alasan untuk t1dak member1.dengan senyuman kelat,d1a melafazkan harapan untuk berjumpa lag1 d1 la1n waktu dan berlalu perg1. owh, kas1han juga tap1, nak buat macam mana, aku t1dak semudah 1tu untuk menyerah! =P ( tak macho la kalo tak jual mahal.. hohoho.. B-))

sejurus 1tu, aku pulang ke rumah. dalam perjalanan,aku t1dak dapat menahan untuk terseng1h send1r1an.dek kerana mengelamun panjang,dengan cua1nya aku terlepas stesen metro. terpaksalah berpatah bal1k untuk mengamb1l metro yang la1n.aku ketawa kec1l pada d1r1 send1r1...ha1hh.. belum apa-apa, sudah angau pula!macam manalah kalo sudah berdua? (huhu..maryam2.. *sambel menggeleng2 kepala* =P)nas1bku ba1k kerana m1ndaku mampu untuk fokus semula dan dengan selamatnya aku sampa1 d1 rumah.........tap1 la1n f1'1lnya dengan mukaku..mas1h lag1 tersenyum gemb1ra. al maklumlah, baru je semalam aku berseloroh dengan acap..kataku,"kalo bukan hensem, suara sedap, kaya dan org put1h, k1r1m salam je lah!".. dan dengan kuasa Allah, aku ketemu seseorang sepert1 1tu! betul juga kata orang tua, dah dapat yang nak, jad1 tak nak pulak lepas tu..(hehe.. tap1,kalo aku leb1h open m1nded, rasenya bole je untuk berkawan dengan d1a!.. =P )

oke, cukuplah aku perasan send1r1.mataku juga sudah let1h menghadap komputer 1n1.aku mahu beradu dan d1bua1 m1mp1 1ndah.sebelum 1tu, mahu aku katakan khas buat teman-temanku.... "kawan-kawan,kumbang memang bukan seekor dan kelak kamu akan l1hat betapa banyaknya kumbang yang jauh lag1 hebat dan sempurna dar1 kumbang yang dahulu.." .....selamat malam semua~~ =)

[Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayangnya yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah s.a.w. akan hal tersebut, jawab Baginda s.a.w., "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".]

p/s: aku berdoa d1 hapuskan perasaan sayang pada yang bukan hak dan berdoa d1permudahkan urusan dun1a akh1rat buat semua yang d1sayang1.. =)

0 comments: