CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday, February 15, 2009

~~memadam kenangan~


ahad 1n1 terasa janggal. laz1mnya, aku akan keluar menonton futsal league un1 dan pulang ke rumah dengan perasaan yang menyenangkan. tap1 tahun 1n1,t1dak. hat1 sudah ker1ng.bersos1al juga malas.aku mahu beradu dalam kepompong h1dupku sahaja..b1arlah, apa nak d1kata..aku t1dak mampu untuk memuaskan hat1 semua..apa sudah jad1 pada maryam yang dulu- peramah, cer1a dan suka bergaul? >(u11sshh.. drama gle ayat aku neyh... tp, memang betul aaa..*dengan machonye berkata-kata* B-))

sehar1an suntuk, aku tak berbuat apa.rancangan d1 kepala berbaga1-baga1.'menterjemah buku teks, menul1s nota ep1dem1ology,menelaah subjek pembedahan kl1n1kal, mengemas tempat belajar,membasuh baju'.(n1at ade, dapat la jugak pahale, ye tak? =P) sayang sekal1, b1la t1ba pelaksanaannya, sehabuk pun t1ada.masa d1 baz1rkan dengan mendengar lagu dan berym dengan teman-teman.sambel-sambel 1tu, ada juga aku membuka facebook, mel1hat gambar-gambar sahabat handa1.sedang aku khusyuk menel1t1 gambar-gambar tersebut, mataku tertangkap pada 1mej s1 d1a.ya, d1a.d1a yang pernah membahag1akanku.mengajarku ert1 c1nta dan r1ndu.dan d1a jugalah yang merobek hat1ku. men1nggalkan bekas yang entah b1le mampu sembuh...... (eceyy..kanto1 lak aku tuleh j1wang2 neyh.. *tutup muke dengan kedua jar1* =P)

mulanya kuf1k1r,aku akan tersentap.menang1s1 memor1 1ndah yang t1dak terulang.tap1, alhamdull1llah, aku leb1h teguh k1n1.aku pun semacam t1dak percaya.t1ada lag1 l1nangan a1r mata kerana s1 d1a. t1ada lag1 sayu h1ba kerana c1nta. t1ada lag1 duka lara kerana r1ndu padanya.yang t1nggal cuma perasaan t1dak percaya pada teruna.(one b1g applause for me!! *tme kaseh sume yang mendoakan aku* sayang kamu semua..muaaahhxx! =D)

namun,dalam aku menar1k nafas lega, mas1h ku gundah mel1hat temanku nun jauh d1 sana. nama dan tempat usah ku sebut d1 s1n1.takut menga1bkan d1r1nya.semalam, d1e member1tahu aku.b1ar sudah setahun berlalu. d1a t1dak mampu untuk bangun send1r1. terduduk sama d1 penjuru kesed1han. mengenang nas1b d1t1nggal send1r1an.dengan nada tegas,ku katakan padanya "ko neyh, jangan kerana seorang perempuan, ko jad1 macam n1.takkan la ko nak terus jd macam n1 sebab nak tag1h s1mpat1?"memang berbuny1 kejam. tap1, aku tak sanggup mel1hat orang tewas kerana c1nta yang t1dak kesampa1an. aku juga beg1tu berbulan yang lalu. syukur teman dan keluarga sent1asa meneman1 dan menghulur bantuan.dan kerana 1tu aku yak1n. kalo aku boleh, kenapa t1dak orang la1n? (chewah! pembakar semangat kat orang yang putus c1nta..huhu.. =P)


[c1nta yang agung hanya pada Allah]

p/s: sekarang rasa leb1h bahag1a dan tenang.. =D

2 comments:

raihan said...

bagus2 maryam,alhamdulillah...nanti akan dtg org yg Allah dah tentukan...km pun dah x nangis2 dah,haha,lawak plak,bila pk,how love(ye ke love?) can change some1...n i think i've change so much sbb cinta yg x kesampaian tu,huhu,btw,not in a good way la,sbb2 huhu...

btw,muzik latar ni sdp...

peesee86 said...

hehe, ra1han.. berkat doa semua juge.. *w1nk3* well, for me, we should thank them for break1ng our heart. at least, 1t make us hav1ng a stronger fa1th 1n Allah.. kan Allah dah reserve yang terba1k untuk kte, jad1 ternyata mereka bukan yang terba1k.. =)
ape-ape pun,kte kene selalu doa kat ALLAH.. mudah-mudahan urusan kte mendapat jodoh akan d1permudah.dan, semoga yang bakal datang ke h1dup k1ta, akan membahag1akan dan menyenangkan kte dun1a dan akh1rat.. =)

p/s: tak yah la nak kapel2 lag1... t1dak menambah 1man, t1dak juga menenangkan f1k1ran. leb1h sesak, adalah! =P jom kte st1ck together! hehehe.. =D