CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, December 18, 2008

~~ har1 bersangka ba1k....=)








pag1 tad1,sedang aku berlar1-lar1 anak mengejar metro(aku sedang memaka1 boots set1ngg1 4cm..heh!), aku d1tolak kasar oleh penumpang-penumpang metro yang bertentangan arah. aku yang cume set1ngg1 155 cm 1n1,d1asak-asak tanpa belas kas1han...ke tep1..ke depan..ke belakang.. owh, terase kerd1lnye aku berband1ng mereka yang kuk1re hamp1r 3kal1 ganda sa1znya!! dek kerana 1tu, aku tert1nggal d1 belakang dan kawan-kawanku sudah pun men1nggalkan aku mena1k1 gerabak metro laju meluncur ke hadapan..............

namun.. aku tetap tersenyum dan redha =D .....mungk1n ade sesuatu yang leb1h ba1k menant1ku........dan,akh1rnye, aku sampa1 ke stesen bas bersama-sama rakan2 ku yang la1n..dan kam1 mena1k1 bas yang same..dan aku dapat tempat duduk, manakala, major1t1 yang la1n terpakse berd1r1..alhamdull1lah.. =)

sesudah sampa1 d1 hosp1tal, aku meletakkan beg aku d1 atas meja dan mule menyal1n kasut(set1ap kal1 kam1 ke hosp1tal, kam1 harus menukar kasut khas yang d1gunakan d1 hosp1tal sahaja). dalam tergesa-gesa 1tu, aku dengan pantas member1kan long coat aku pada makc1k garderov(makc1k yang menjaga tempat paka1an..) dan berlalu perg1... t1dak semena-mena, makc1k tu, yang pade mulenye senyum man1s dan bertegur sapa dengan rakanku, t1ba-t1ba mencuka,memarah1 aku kerana pada long coat aku t1ada pencangkuk untuk menggantung 1a...(sebelum neyh pun takde, tp tak penah pula d1h1raukan..)mukeku terase panas menahan malu.........

namun aku tetap senyum pada makc1k tu dan mengucapkan ter1ma kas1h =)...barangkal1, d1e mempunya1 masalah rumah tangga yang chron1c menjad1kan emos1nye t1dak beg1tu stab1l.. ;P

dalam kelas pula, entah d1 mana s1lapnye,aku asek tersengguk-sengguk mendengar lecture typo1d fever yang d1sampa1kan oleh lecturer mongol1an yang bercakap baga1kan bullet tra1n jepun..oleh sebab t1dak dapat menahan godaan mataku yang sudah t1dak mahu menyedarkan d1r1, aku menyorok sed1k1t d1 belakang kawan aku, dan tanpa kusedar1, aku telah d1bua1 m1m1p1 yang beg1tu syahdu skal1..(hehehehe..syok gle!! ;P) tepukan kawanku d1sebelah menyedarkan aku bahawa sudah t1be waktu rehat dan aku hanye meggosok-gosokkkan mataku dan meneruskan semula t1dur lenaku..(har1 n1e puase, so, tak makanlah waktu rehat.. =D ).. 15 m1n1t sudah berlalu, dan lecturer mongol1an 1tu kembal1 semula ke kelas ku..aku yang ket1ka 1tu mas1h dalam separa sedar(mungk1n? ), telah d1tegur oleh lecturer 1tu untuk bangun..(tak pernah-pernah d1e tegur org tengah t1dur..heh! ;P) kerana beg1tu terkejut, aku lantas bangun dengan degupan jantung yang t1dak terk1re lajunye..setelah aku memandang sekel1l1ng, rupe-rupenye hanya aku yang mas1h mama1 manakala yang kawan-kawan la1n sudah bers1ap sed1a untuk meneruskan lecture...mujur aku duduk d1 bar1san yang pal1ng belakang dan aku berlagak baga1kan t1ada apa-ape yang berlaku..

namun, aku tetap tersenyum send1r1an...dan yak1n ade h1kmah d1sebal1k perbuatanku yang memalukan 1tu.......dan, untuk 1 jam leb1h yang seterusnye, mataku terase segar bugar, dan aku mampu meneruskan perjuangan menghab1skan lecture typho1d fever 1tu.. =)

pulang dar1 hosp1tal, kesejukan yang baga1 mengg1g1t-g1g1t tulang h1tam ku, memakse aku dan kawan-kawan untuk menunggu bas d1 tempat yang pal1ng t1ngg1 kekerapan bas b1arpun sed1k1t jauh dar1 hosp1tal. selang 5 m1n1t, sebuah tramva1(trolleybus) t1ba dan kam1 sama-sama mena1k1 bas 1tu untuk ke stesen metro elektrozavodnaya..pada mulanya, perjalanan kam1 berjalan lancar..tetap1, setelah sampa1 ke s1mpang empat berhamp1ran dengan shopp1ng complex un1versam, penumpang-penumpang d1 dalam bas 1tu berama1-rama1 turun dan dalam keadaan terp1nga-p1nga, aku juga turut serta....rupe-rupenya kesesakan lalu l1ntas yang beg1tu chron1c d1 hadapan d1 tambah pula dengan kurangnye s1fat tolerans1 antara pemandu-pemandu moscow, membuatkan kam1 ter"stuck" d1 tengah-tengah jalan, dan nak tak nak..terpakse la keluar jugak..jad1, dalam keadaan mengg1g1l menahan kesejukan yang melampau,kam1 pun berjalan pula ke metro semenovskaya.mujur 1ah stesen 1tu terletak hanya 100 meter dar1 tempat kejad1an....

namun aku tetap tersenyum..... =) [mungk1n kalo leb1h lame, d1 dalam bas 1tu, aku tak sempat nak berbuka puasa d1 rumah.. =P]

beg1tulah al-k1sahnya har1 bersangka ba1k d1 moscow..harap-harap hat1 1n1 akan sent1ase 1st1qamah dalam menempuh1 har1 yang mendatang.. =)

p/s: semoga d1permudahkan urusan dun1a dan ah1rat...am1n.. =D

4 comments:

goooooood girl said...

your blog is very good......

Sarah Mohd Shukor said...

Salam Maryam. Owh. KS rasa inspired sgt baca cite ni. Memang la nak ke sana tu kena tempuhi byk sgt kesusahan. kalau tak sabar, mmg la akan rasa cepat marah2 n bengang je. hehe.

peesee86 said...

hello good g1rl.. thanks ya! =)

peesee86 said...

salam ks.. =) tulah, terase agak mencabar hr neyh..mungk1n sebb puase, tak nak kurang pahale, bersabar je lah..hehe..anyway, tr1me kas1h sanggup menjenguk.. =)