CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, December 22, 2008

~~ selamatkah ku nant1?


b1arpun selang 3 har1 1n1, aku bakal menghadap1 kred1t untuk subjek "1nfect1ous d1sease" aku tak mampu untuk fokus. f1k1ranku leb1h terganggu setelah membaca surat khabar malays1a. saban har1,aku d1h1dangkan dengan ber1ta-ber1ta yang sudah semest1nya bukan halwa d1 tel1nga..rogol, rompak, samun,cul1k, ragut, bunuh....menggerunkan! baga1 sudah menjad1 darah dag1ng dalam h1dup rakyat malays1a yang mempunya1 populas1 k1ra-k1ra hanya 23 juta orang...(astaghf1rullah..1n1 bencanakah? =( ) leb1h memburukkan keadaan, baru-baru 1n1,1bu pada kenalanku d1bunuh dengan kejam dalam kes rompakan rumah...(aku t1dak dapat menahan a1r mata... =( )..ters1at-s1at hat1ku..terkes1ma..aku tak mampu mengucapkan apa-apa.. hanya doa yang mampuku sedekahkan untuk arwah...semoga rohnya d1cucur1 Allah..Am1n..(ya Allah,kau jauhkan kam1 dar1 malapetaka 1n1..Am1n.. =( )

aku sed1h.sebak.kecamuk.macam-macam lag1.f1k1ranku melayang pada orang-orang tersayang.entah baga1mana mereka nun jauh d1 malays1a.. selamatkah mereka?tok che dan tokwe yang t1nggal berdua sahaja d1 kelantan.. 1buku yang laz1mnya memandu seorang untuk ke pejabat dan pulang lewat malam...ad1k perempuanku,za1nab, yang selalu bersend1r1an d1 rumah sementara menunggu van sekolah yang akan mengamb1lnya pada waktu tengah har1..ad1k lelak1ku, abdul rahman, yang merayau entah ke mana set1ap petang bersama-sama rakan sebayanya..khod1jah, yang pulang set1ap hujung m1nggu, mena1k1 ktm tanpa teman...luqman, yang t1dak mahu menyusahkan 1buku dan leb1h selesa mena1k1 bas untuk ke rumah pada hujung m1nggu b1arpun sekolahnya berhamp1ran dengan rumahku....dan d1 rumah pula, t1nggal mereka anak beranak tanpa ayahku kerana kes1bukan kerja d1 merata-merata...........

aahhhh.....hat1ku berdebar lag1...gel1sah...aku tak mampu berbuat apa-apa.....hanya mampu men1t1skan a1r mata dalam kesuny1an malam 1n1....1sk..1sk...1sk.... =( ya Allah, pel1haralah orang-orang yang aku sayang dar1 sebarang bencana..sesungguhnya Kaulah seba1k-ba1k penolong..)

kemud1an terf1k1r pula nas1bku....baga1mana setelah aku bekerja nant1? s1apa yang akan meneman1ku ket1ka aku perg1 dan pulang dar1 kerja dalam kegelapan malam. s1apa yang akan menjad1 teman rumahku anda1 kata aku d1tempatkan jauh dar1 keluarga? s1apa yang akan bersama-samaku membel1 barangan sehar1an? (menjad1 dewasa bukan mudah rupenyee.... =( )

untuk menjawab pertanyaan bertub1-tub1 dalam m1ndaku,pernah juga terl1ntas untuk berkahw1n awal..tetap1, mel1hat pada keadaan k1n1, aku terpaksa melupakan hasrat 1tu(hatta aku kahw1n sekal1pun,adekah suam1ku sanggup menghantar aku pada pukul 5.30 pag1 dan mengamb1lku semula pukul 2 pag1 dalam masa 2 tahun?? *s1gh*).. ada juga aku berk1re-k1re untuk mengajak ad1k lelak1ku untuk meneman1ku t1nggal bersama, namun dalam 2 tahun nant1, d1a juga bakal ke un1vers1t1(atau matr1x..tak tau lag1..)....dan yang mungk1n akan menggel1kan hat1 orang la1n, terdet1k juga aku untuk mengupah body guard cum dr1ver berbadan sasa yang sudah d1 kas1..(ser1ous tak t1pu!!! )..............sayangnye, 1tu cuma dalam f1lem..... (kalolah aku ade doraemon, alangkah bahag1anya h1dup aku! )


ahhhh! kusut benar rasanya malam n1e..kalaulah aku mampu untuk merungka1 jawapannya....sudah past1 tenang sahaja menatap1 buku-buku yang bert1mbun 1n1...saat 1tu k1an hamp1r,aku pula semak1n r1sau................. =( =( =(



**sudah tentu kal1an menganggap aku terlalu bergantung, bukan? ya,aku aku1. aku memang beg1tu. mungk1n pengalaman lalu menjad1kanku leb1h parano1d (d1 malays1a khususnya..d1 moscow, terasa selamat)**

[Sesungguhnya, inilah dugaan ALLAH terhadap umatnya yg sabar. Kerana Dia hanya akan menduga kamu setahap mana yg termampu olehmu, insya ALLAH...=) ]


p/s:maaf, entry kal1 1n1 agak emos1onal...waha1 hat1, tenanglah kamu..sabarlah kamu..bersangka ba1klah kamu..yak1nlah ALLAH sent1asa bersama-sama kamu..

9 comments:

Anonymous said...

erk,sgt merisaukan and making my face damn serius while reading except part nak hire bodyguard...awat nak kasi die???kesian la...haishhhh...kejam....

peesee86 said...

yela..kalo tak d1 kas1, nant1 d1e akan "serang" 1 pulak.. so, leb1h ba1k d1 kas1..nant1 hanya akan menyerang kaum lelak1.. =P

Anonymous said...

jgn fikirkan semua benda. nnti rumit ye. gwe dok kelate. boleh dikira masih slmt lg. hee. peace!

Anonymous said...

nge...at lis menyerang u tuh,masih dikire normal hidup tp mengerang kaum lelaki???erk,tuh da luar tabi'e tuh...ahaha...

peesee86 said...

sweet th1nker, kamu org kelantan ye? tunggu lah entry khas buat ore klate deh! heheh.. anyway, thanks! semoga d1permudah urusan dun1a dan akh1rat 1nsyaallah.. =)

peesee86 said...

heheh..wad1e!! ape lah u neyh..ke stu pulak d1 f1k1rnye.. heheh maksud 1 menyerang lelak1, as 1n protect me lah kalo ade lelak1 yang berkelakuan ganas! hehehe

Anonymous said...

ouwh pentingkan diri ea???herm,u da slamat,kami si lelaki2 macho lak yg tak slamat kene kejar ngn lelaki terkasi...hiii...jijik la plak...huhu cari la care laen for protection,jgn lol kasi,seksa jiwa rage...

peesee86 said...

hahahha! wad1e!! u neyh cam penah kene kas1 pulak.. oke2.. kte tutup cte kas1 tu.. tukarlah,bodyguard 1 tuh, da berkawen.... B-)

Anonymous said...

nge...MANE DE!!!!!huu,jgn sebut...doa tuh...adoi...ahaha
btw,back to the story of 'slamatkah aku',nge,kat rusia pon kene jage diri gak yer,like smalam,dak mara 1st yer kene pukul by 3russian...kpala injured trok gak la...masyalah...